אמר הרי עלי להביא במרחשת והביא במחבת או איפכא מה שהביא הביא וידי חובתו לא יצא דאימא לא לשם נדרו הביאה אלא נדבה אחרת היא אבל היה עשרון סלת מונח לפניו ואמר זו להביא במחבת והביא במרחשת או איפכא הרי זו פסולה דכיון דקבעה לכלי שהזכיר בה אין יכול לשנותה וכן כל כיוצא בו אמר הרי עלי שני עשרונות להביא בכלי אחד והביאן בשני כלים או איפכא מה שהביא הביא דאימא נדבה אחרת היא וידי חובתו לא יצא כיון שלא הביא כמו שנדר דכתיב כאשר נדרת לה' אלהיך. אמר אלו להביא בכלי אחד והביא בב' או איפכא פסולין כיון שקבע בהו כלי אחד והביא בב' הפריש שני קומצין והוא לא נדר אלא א' ועוד דמנחה חסרה היא בכל כלי וכלי והיכא דנדר בב' כלים והביא בכלי אחד הויא מנחה יתירא ומיעט בקומץ שלא קמץ אלא אחד והוא נדר לשם שתי קמיצות לא קבע בהם כלי בשעת הנדר אלא בשעת הפרשה הפרישן בשני כלים וחזר והביאן בכלי אחד הרי אלו כשרים דכתיב כאשר נדרת כמו שאמרת בשעת נדר קיים דבריך ולא כאשר הפרשת דבשעת הפרשה לא קבעה אמר הרי עלי שני עשרונות להביא בכלי אחת והביאן בשני כלים אמרו לו בכלי אחד נדרת הקריבם בשני כלים פסולים דהוה ליה למימר אנא לשם נדר אחרינא מייתינא ליה הקריבם בכלי אחד כשר דהוי כמו שנדר. אמר הרי עלי להביא בב' כלים והביא בכלי אחד אמרו לו בשני כלים נדרת והקריבן בשני כלים כשרים בכלי אחד הוי כשתי מנחות שנתערבו דאם יכול לקמוץ מזו בפני עצמה ומזו בפני עצמה כשרות ואם לאו פסולות והא דאמרינן לעיל אלו בשני כלים והביאן בא' פסולין היינו כגון דאין יכול לקמוץ מזו בפני עצמה ומזו בפני עצמה.