וכן אם נדר עשרון ומחצה מביא שנים כיון דאמר אלו הייתי יודע הייתי נודר כדרך המתנדבין ולא מצי פטר נפשיה באחד דמתנדבין כיוצא בו דעל החצי הוא שאמר אלו הייתי יודע ומשום הכי מביא ב' כדאמ' ואם לא הזכיר שם מנחה כשאמר הרי עלי קמח או חצי עשרון הרי זה פטור כמי שלא נדר מעולם דאף על גב דאמרינן דאפילו הזכיר שם מנחה אלא שהזכירה דבוק לשעורים דפטור אפילו הכי אשמועינן הכא דבלא הזכיר כלל נמי פטור דלא תימא כיון שאמר הרי עלי נתחייב במנחה כיון שפי' אחר כך קמח או חצי עשרון שהם ממין הדברים שמקריבין מהם אלא שהם אינם ראויים להקרבה והוה ס"ד דעדיף מהיכא דמזכיר מנחה דבוק לשעורים קמ"ל הרב ז"ל דלא עדיף דהא לדעת הראב"ד ז"ל נראה דבהאי נמי מהני בדיקה אי אמר אלו הייתי יודע הייתי מתנדב כדרך המתנדבין ואף על גב דלא הזכיר מנחה כלל כיון דאמר הרי עלי וכן אמר הרי עלי תודה בלא נסכים פטור ואם אמר אלו הייתי יודע וגו' חייב.