1
האומר הרי עלי כנדרי רשעים שנדריהן נזיר וקרבן ושבועה חייב בכולן כיון דפי' נדרי רשעים שהם נזיר וקרבן ושבועה דאגב ריתחייהו נדרי בהני ואפילו לא פי' אלא שאמר כנדרי רשעים הריני עלי והימנו חייב בכולן דהריני הוי נזירות דמאן דנזר הכי קאמר הריני נזיר וכגון שהיה נזיר עובר לפניו והא דאמר עלי משמע דאמר הרי עלי קרבן והימנו שלא אוכל משמע שבועה דכיון דאמר בתחלה כנדרי רשעים משתמעי כל הני כדאמר כנדרי כשרים לא נתחייב בכלום דאין דרכן של כשרים לנדור כדכתיב טוב אשר לא תדור וגו' הרי עלי כנדבות כשרים הרי זה נדר בנזיר וקרבן דכשרים עבידי דמתנדבין בנזירות וקרבן אבל בשבועה אין נשבעין כלל וכל כינויי קרבן כקרבן דכיון דקרו לקרבן קונח הוי כאומר קרבן.