מנחת הסלת כיצד היתה נעשית מביא עשרון סלת דאין מנחה פחותה [מעשרון] סלת כדילפינן לעיל או כמה עשרונות דמצי מייתי כדילפינן לעיל ושמן הראוי לה לוג לכל עשרון ומודד בעשרון של מקדש כדילפי' מדכתיב עשרון עשרון שהיה במקדש עשרון למדוד כל המנחות וחצי עשרון לסלוק עשרון של חביתי כהן גדול ונותן שמן בכלי ואחר כך נותן עליו את הסלת ובוללה בו דכתיב במנחת מחבת סלת בלולה בשמן ללמד על כל המנחות שכולן טעונות שמן בעודן סלת ומשום דכתיב בשמן בידוע משמנה בשמן שהוא כבר מונח בכלי וכתיב נמי במנחת מרחשת סלת בשמן תעשה דמשמע שתהא הסלת נתונה בשמן מלמד שטעונה נתינת שמן בכלי קודם ואחר כך הסלת ע"ג ומחבת יליף בגזרה שוה דקרבנך קרבנך והוא הדין לשאר מנחות ואחר כך נותנה לכלי שרת וצק לתוכה שמן כדכתיב ויצקת עליה שמן במחבת ויליף מרחשת בגזרה שוה דקרבנך קרבנך מה להלן במחבת יציקה ובלילה סלת בלולה וגו' ויצקת עליה שמן וגו' אף כאן יציקה ובלילה דהוי שלשה מתנות מתן שמן בכלי ובליל' ויציקה והוא הדין לשאר מנחות דילמד סתום מן המפורש דהא דצריך למרחשת ג"ש היינו משום דבמחבת כתיב יציקה אחרונה ולא ראשונה דבמרחשת כתיב ראשונה והיא מתן שמן בכלי תחלה הוה אמינא שזו דינה בכך וזו דינה בכך אבל אחר שמלמדנו בג"ש ליתן את האמור של זה בזה הוא הדין בכל המנחות חוץ ממאפה תנור דמיעטי רחמנא מיציקה ולוג שמן של כל עשרון מתחלק לשלשה מתנות אלו דכיון דילפינן דלוג לעשרון ובעינן ג' מתנות כדילפינן אם כן הלוג הוא שמתחלק.