1
כל ד' מנחות אלו האפויות מחבת ומרחשת וחלות ורקיקין אופין כל עשרון עשר חלות דגמרינן מלחמי תודה שהן עשר עשר כדילפינן לעיל מה להלן דהדיוט והן עשר אף כאן עשר ולא ילפינן ממנחת חביתין שהוא כ"ג ואם ריבה בחלות או חסר כשר דבתודה גופה דילפינן מינה לא נאמר מ' חלות אלא למצוה דלא כתיב בה חוקה כדאמרינן לעיל (גבה) וכיצד פותתין אותה כופל החלה לשנים והשנים לארבע ומבדיל דכתיב פתות יכול לשנים ת"ל פתים יכול יעשנה פרורין ת"ל אותה אותה לפתיתים ולא פתיתה לפתיתין דהיינו אחד לשנים ושנים לד' ומבדיל כיון דצריך לקמוץ לה ואם היתה מנחה של זכרי כהונה אינו מבדיל לפי שאינה נקמצת וכולן פתיתין כזתים דהוי פתיתה ולא הוי פרורין ואם הגדיל הפתיתין או הקטין כשרים.