1
כל מיני הקרבנות אין אוכלין אותן אלא הטהורים בלבד כדכתיב כל טהור בביתך יאכל אותו המולין דכיון דערל פסול לעבודה מדברי יחזקאל דכתיב וערל בשר לא יבא אל מקדשי לשרתני וגו' פסול נמי לאכילה כיון שאינו ראוי להקרבה כדכתיב המקריב את דם השלמים לו יהיה ושאני בעל מום דרחמנא רבייה בהדיא לאכילה ולחלוק וערל דלא רבייה קרא אינו אוכל ואין צריך לומר שאינו חולק ואפילו העריב שמשו ולא הביא כפרתו אינו אוכל בקדשים דמחוסר כפרה הוא מחוסר טהרה כדכתיב במחוסרת כפרה וטהרה מכלל שהיא טמאה קודם לכן למדנו למחוסר כיפורים שהיא כטמא לעבודה ולאכילת קדשים והטומטום הוא ספק ערל ואסור לאכול בקדשים אבל אנדרוגינוס יראה לרב ז"ל דאוכל בקדשים קלים.