נתן הגזלן את הכסף לאנשי משמר ומת קודם כפרה אין יורשי הגזלן יכולין להוציא מיד הכהנים שנאמר ואיש אשר יתן לכהן לו יהיה כדתנן התם דק"י ואפילו היה הגזלן קטן המשמרה שמקרבת האשם בשבתה מוציאה את הכסף מהמשמרה שלקחהו בלא שבתה כדתניא התם לה' לכהן קנאו ה' ונתנו לכהן שבאותו משמר כדכתיב מלבד איל הכפורים אשר יכפר דמשמע למי שהאשם ניתן שהוא למשמרה שהוא בא לכפר בו ניתן גם כן הכסף. ואין מקריבין את האשם עד שיחזור הקרן כדתנן התם הביא אשמו עד שלא הביא גזלו לא יצא כדילפינן בגמרא מאשר יכפר דכתיב בלשון עתיד ומשמע דכשהשיב לכהן את האשם דהיינו קרן הכסף עדין לא כפר כדכתיב האשם המושב לכהן וגו' אשר יכפר וגו'. אין החומש מעכב גבי נהנה מן ההקדש כדכתי' באיל האשם ונסלח לו איל ואשם מעכבים בהקדש ואין חומש מעכב ומה אשם דהבא בגזל הגר קרן כדילפינן לעיל אף אשם בהקדש קרן ומה הקדש אין חומש מעכב אף הדיוט נמי אין חומש מעכב דילפינן הקדש מהדיוט והדיוט מהקדש כדאיתא התם שלהי פרק הגוזל קמא.