1
מי שעבר ואכל גזלה של אחר יאוש פטור מלשלם וקודם יאוש אם רצה בעל הגזלה לגבות ממנו גובה כדתנן במתניתין קמיתא הגוזל ומאכיל בניו פטורים מלשלם ואוקמי' לאח' יאוש וקודם יאוש רצה מזה גובה רצה מזה גובה כדאמ' רב חסדא דכל כמה דלא נתיאשו הבעלים ברשותיה דמריה קאי וזה שאוכלו נעשה כגוזלו מבעליו ותניא התם והשיב את הגזלה אשר גזל מה תלמוד לומר אשר גזל יחזיר כעין שגזל מכאן אמרו הגוזל ומאכיל את בניו פטורין מלשלם ובדידיה ליכא לאוקמי דלעולם חייב אלא בבניו כעין שגזל כלומר אם גזלה קיימת יחזיר אבל אין גזלה קיימת פטורין כדאמרינן. הגוזל ומת חייבין הבנים לשלם מנכסיו דאישתעבוד נכסי ואם לא הניח אלא מטלטלין הוי כמלוה על פה.