1
ומה שאין דרכו להחזיר לעצמו אינו חייב להחזירה לחברו כדדרשינן דף ל' והתעלמת פעמים שאתה מתעלם ללמדך בא שמותר להתעלם בזקן ואינה לפי כבודו. ואם הכישה כיון שהתחיל במצוה גומרה ושמירת' עליו כיון שהזיזה ממקומה. החזירה וברחה אפילו כמה פעמים חייב להחזיר שנאמר השב תשיבם כדתנן התם דף ל' ולא תימא השב חדא זימנא תשיבם תרי זימני דהשב אפילו מאה פעמים משמע כדאיתא התם דף ל"א. וחייב להטפל בה עד שיחזירנה לרשות בעליה המשתמר ואפילו גינה וחורבה אם היא משתמר כדאמר' התם תשיבם מכל מקום אפילו לגינה וחורבה דמינטרא והא קא משמע לן דלא בעינן דעת בעלים בהשבת אבדה שהתורה ריבתה בה השבות הרבה כדכתיב השב תשיבם. העושה לפנים משורת הדין מחזיר ואפילו אינה לפי כבודו כדאמר' התם ואת המעשה אשר יעשון זה לפנים משורת הדין.