גלגול שבועה מן התורה כדילפינן מדכתיב בסוטה אמן אמן אמן מאיש זה אמן מאיש אחר אמן שלא שטיתי ארוסה ונשואה וכו' דאי מגלגול דאיש אחד ה"א הני מילי בדברים שראוי להשביע עליהם בעלמא דומיא דאיש אחד שראוי להשביע עליו אם קנא לה ממנו אבל בדברים שאין ראוי להשביע עליהם כלל כגון קרקעות הוה אמינא דאין מגלגלין קמ"ל ארוסה שאף על פי שאין ראוי להשביעה מצד עצמה לעולם כדמפרש התם אפילו הכי מגלגלין ומסברא אית לן דמיתורא דאמן אמן נפיק לן אפילו כהאי גוונא ולא מפלגי בין דברים שדרכן להשביע לדברים שאין דרכן להשביע וכדאמר' בירושלמי כמו שהביא הר"ן ז"ל אשכחן איסורא דאוריתא ממונא מנא לן תנא דבי רבי ישמעאל קל וחומר ומה סוטה שלא ניתנה לישבע בעד אחד מגלגלין ממון שניתן לישבע בעד אחד אינו דין שמגלגלין אשכחן טענת ודאי שמא מנא לן נאמרה שבועה בפנים ושבועה מבחוץ מה שבועה שבפנים עשה בה ספק כודאי אף שבחוץ כן: