1
מוח הרי הוא כבשר וכדתניא בפרק העור והרוטב דף קכ"ו בנבלתה ולא בקולית סתומה יכול אפילו ניקבה ת"ל הנוגע יטמא יו"ד יתירא דריש את שאפשר ליגע טמא וכו' אעפ"י שלא נגע משמע דמוח הוי כבשר וכשנוגע בעצם דהוי שומר הוי טמא. דם הנבלה אינו מטמא כנבלה אלא הוא כמשקים טמאים שאינם מטמאין לא אדם ולא כלים מן התורה וכדתנן פרק בתרא דעדיות העיד רבי יהושע ן' בתירא על דם נבלות שהוא טהור דרבי יהודה לחוד הוא דקאמר ריש פרק ה' דדם נבלות הוי מקולי ב"ש ומחומרי ב"ה אבל תנא דפרקין דלעיל סבירא ליה כהנך דרבי יהודה דב"ש לחומרא וב"ה לקולא כרבי יהושע ופרק המנחות והנסכים מייתי מתני' דהעיד רבי יהושע לאותבי מינה.