כל דבר שחייבין על ודאי חטאת קבועה חייבין על לא הודע שלו אשם תלוי אחד וכל שחייבים עליו חטאות הרבה חייבין על לא הודע אשמות תלויין הרבה שם במשנה כשם שאם אכל חלב וחלב בהעלם אחת אינו חייב אלא חטאת אחד כך על לא הודע שלהן שאכל ב' חתיכות כסבור שומן הן ואחר כך נודע שהן ספק אינו מביא אלא אשם תלוי אחד כשם שאכל חלב ודם ופגול ונותר בהעלם אחת חייב על כל אחת ואחת כך על לא הודע שלהן מביא אשם תלוי על כל אחת ואחת כיון שנסתפק אם אכל החתיכות של איסורין חלוקין או החתיכות שהיו עמהם וכן מה שחייב כמה חטאות בגוף אחד חייב כמה אשמות תלויין דכל שחייבין עליו חטאת תנן דחייבין עליו אשם תלוי על לא הודע שלו ועוד שם במשנה כשם שמביא חטאת על כל אחת ואחת אפילו באיסור אחד אם היתה ידיעה בנתים כך מביא אשם תלוי אם היתה ידיעה שספק אכל בנתים וטעמא דכולהו משום דילפינן מצות מצות מחטאת כדאמר' לעיל. אכל אחד מהשני חתיכות והביא אשם תלוי ואחר כך אכל השניה מביא חטאת כדאמ' לעיל וכן אם אכל אחר השניה דהא מעיקרא איקבע איסורא ומייתי אשם תלוי במשנה פרק דם שחיטה כרבי עקיבא.