חתיכה של חלב וחתיכה של חלב נותר שם במשנה פרק דם שחיטה מביא חטאת ואשם תלוי על הא' חטאת דודאי חלב אכל דאף על גב דאמרן לעיל דחלב ונותר ואינו יודע אי זו מהם אכל דאינו מביא לא חטאת ולא אשם תלוי מטעמא דאמרן לעיל הכא דהאי נותר נמי הוי חלב הרי ידע במה חטא ולהכי יביא חטאת ואשם תלוי משום נותר דספק אם היתה אותה חתיכה שאכל נותר או לא. אכל את השניה בהעלם שני מביא ג' חטאות א' משום חתיכת חלב וא' משום חתיכת נותר וא' משום חלב של זו החתיכה של נותר דאיסור נותר חל על איסור חלב דבקדשים איסור חל על איסור דכתיב אשה לה' לרבות את האימורין ואימורין קאי עלייהו באיסור עולין וחלב דאימורין קאי עליה בכרת ואתי איסור טומאה חייל עליה. היה בה שוה פרוטה מביא אשם ודאי משום מעילה כדאמר' בגמרא דהאי דלא מחייב במתני' אשם משום דלית בה שוה פרוטה. אכל א' משתיהן ואכל אחד את השניה כל אחד מביא חטאת ואשם תלוי דתרוייהו ודאי חלב אכלו וספק נותר כדתנן התם: