אכל נותר מחמשה זבחים כזית מכל זבח בהעלם אחד אפילו בחמשה תמחויין אינו חייב אלא חטאת אחד שם במשנה לא כך שאלו רבי עקיבא אלא באוכל נותר מחמשה זבחים בהעלם אחד בחמשה תמחויין חייב על כולן או אחד על כל אחת אמר רבי יהושע שמעתי באוכל מזבח אחד בחמשה תמחויין בהעלם אחד שחייב על כל אחד ואחד משום מעילה אמר לו אם הלכה נקבל ואם לדין יש תשובה דמעילה חמורה בענינים כדאמר' התם ובעי' בגמרא אי קבלה מיניה רבי יהושע או לא ואסיקו דאיכא תנא דסבר קבלה מיניה ואיכא דסבר דלא קבלה מיניה רבי יהושע מרבי עקיבא אבל רבי עקיבא סבר דאפילו מחמשה תמחויין ומחמשה זבחים אינו חייב אלא אחת דשם נותר חד הוא ותמחויין נמי אינם מחלקין כדאמ'. וכן השוחט חמשה זבחים בחוץ בהעלם אחד אינו חייב אלא חטאת אחד שם במשנה ועוד שאלו רבי עקיבא השוחט חמשה זבחים בחוץ בהעלם אחד מהו חייב על כל אחד ואחד או א' על כולן ואמר רבי יהושע שמעתי באוכל מזבח אחד בחמשה תמחויין דחייב על כל אחד וקל וחומר הדברים ואמרו בגמרא דמאי ראיה לשוחט מאוכל מה לאוכל שכן נהנה וכו'. הקיז דם בשני כוסות ושתאן בהעלם אחד אינו חייב אלא אחד פרק דם שחיטה קבל דם הקזה בשני כוסות מהו על הראשון דברי הכל חייב דדם קילוח מעורב בו על האחרון מי מחייב או לא אמרי פלוגתא דרבי יוחנן וריש לקיש דריש לקיש אמר חייב ב' חטאות ורבי יוחנן אמר אינו חייב אלא חטאת אחד על הראשון שדם קילוח מעורב בו והאי פלוגתא אינה אלא בשתי העלמות דלרבי יוחנן אפילו בשתי העלמות אינו חייב אלא אחד על הראשון דהוי דם קילוח כדא' ועל האחרון אינו חייב אפילו בהעלם בפני עצמו דלא הוי דם קילוח ואם כן תימא אמאי איצטריך הרב ז"ל לומר בהעלם א' דאינו חייב אלא אחד דמשמע דבשתי העלמות חייב ב' חטאות כריש לקיש לגבי רבי יוחנן רביה.