הבא על ערוה אחת ביאות הרבה בהעלם אחד אפי' היו ימים רבים בין בעילה ובעילה הואיל ולא נודע לו בנתים והיא גוף אחד אינו חייב אלא חטאת אחד פרק אמרו לו פלוגתא דרבי אליעזר וחכמים דאמרי דאינו חייב אלא חטאת א' הואיל והוי בהעלם אחד אבל בשנים וג' העלמות חייב על כל בעילה דידיעות מחלקות כדתנן במתניתין דפרק ספק אכל כשם שאם היתה ידיעה בין חלב וחלב שאכל בשוגג חייב על כל אחד כך באשם תלוי וכו'. הוא לא היה לו ידיעה בנתים והיא היתה לה ידיעה בין כל ביאה וביאה שנמצאו הביאות אצלה בהעלמות הרבה או אפכא מי שהיתה לו ידיעה ידיעות מחלקות בו פרק אמרו לו תניא הוא בהעלם אחד והיא בהעלמות הרבה היא חייבת על כל אחת ואחת והוא אינו חייב אלא א'. הבא על עריות הרבה בהעלם אחד אף על פי שכולם משם אחד הואיל והן גופין מוחלקין חייב על כל א' וא' שם פרק אמרו לו במשנה הבא על ה' נשיו נדות בהעלם א' חייב על כל אחת ואחת טעמא משום דהוו גופין מוחלקין כדאמ' וכן בה' אחיותיו או בה' בנותיו או בא על הזכור והביא זכור אחר עליו או שבא על שני' שלשה חייב על כל אחת דהוו גופין מוחלקין דאף על גב דאמרן לא תשכב לא תשכיב חדא היא היינו כשבא עליו והביאו עליו אבל הוא ואחר דהיינו גופין מוחלקין חייב על כל אחד כדאמרן והוא הדין בבהמות או אשה שהביאה עליה כמה בהמות חייב על כל אחת דהוו גופין מוחלקין כמי שנבעלה לאנשים הרבה בהעלם אחד דחייבת על כל א'.