מי שהיה נשוי שלשה נשים ובא על אמה של אחת מהם והיא אם אמה של שניה ואם אביה של שלישית אף על פי שהיא חמותו ואם חמותו ואם חמיו אינו חייב אלא חטאת אחד פרק אמרו לו במשנה רבי יוחנן בן נורי אומר הבא על חמותו חייב עליה משום חמותו ואם חמותו ואם חמיו אמרו לו שלשתן שם אחד הן ובגמרא אמרינן טעמא דאף על גב דעל ידי בתה ובת בתה אחרת ובת בנה שנשא זה את שלשתן נאסרה הזקנה עליו אינו חייב אלא חטאת אחד כיון דאין גופין מוחלקין כדרבי יוחנן דאמר שארה הנה זמה היא כתיב אאשה ובתה ובת בתה ובת בנה עשאן הכתוב זמה אחד לכולן כשהן בביאה אחת כי הכא דהיינו חמותו ואם חמותו ואם חמיו הילכך אין חילוק חטאות ביניהם. אבל הבא על אחותו שהוא אחות אביו והיא אחות אמו כגון שבא על אמו והוליד ממנה שתי בנות ובעל אחד מהן והוליד ממנה בן כשיבא ממזר זה על הבת השניה היא אחות אמו ואחותו מאביו הרשע ואחות אביו מאמו חייב ג' חטאות בריש כריתות אמרינן לרבנן כרת דאחותו למאי אתא לחלק על אחותו שהיא אחות אביו ואחות אמו ברשיעא בר רשיעא כדאמר' ומשום דגוף אחד היא אתא קרא לחלק דכתיב ערות אחותו גלה: