כהן משיח שנסתפק לו אם שגג בהוראה עם מעשה או לא אינו מביא אשם תלוי אבל הנשיא מביא אשם תלוי שאין שגגתו תלויה בהוראתו שם במשנה אשם תלוי היחיד והנשיא ומשיח ובית דין פטורין כדא' התם בריש פירקין דכתיב באשם תלוי וכפר עליו הכהן על שגגתו אשר שגג מחטאתו מי שחטאתו ושגגתו שוה דהוי הכל בשגגת מעשה דהיינו יחיד יצא משיח שאין חטאתו ושגגתו שוה דאינו חייב בשגגת מעשה אלא עם העלם דבר כדילפינן לעיל. אי זהו נשיא האמור בתורה זה מלך שם ואי זהו נשיא זה מלך ת"ר נשיא יכול נשיא שבט כנחשון תלמוד לומר מכל מצות ה' אלהיו ולהלן הוא אומר למען ילמד לירא' את ה' אלהיו מה להלן שאין על גביו אלא ה' אלהיו דבמלך קמישתעי קרא כדכתיב שום תשים עליך מלך ותניא מלכי ישראל ומלכי בית דוד אלו מביאין לעצמן ואלו מביאין לעצמן דכיון דלא כייפי אהדדי קרינא בהו ה' אלהיו שאין על גביו אלא ה' אלהיו. ואי זהו כהן משיח זהו כהן גדול שנמשח בשמן המשחה לא המרובה בגדים שם במשנה וקרא כתיב אם הכהן המשיח ובגמר' תנו רבנן משיח יכול מלך תלמוד לומר כהן אי כהן יכול מרובה בגדים תלמוד לומר משיח יכול משוח מלחמה תלמוד לומר המשיח שאין משיח על גביו מאי משמע המשיח המיומן שבמשוחים. ואפי' עבר מפני מום או זקנה וחטא בשגגת הוראתו מביא פר שם במשנה אין בין כהן משמש לשעבר אלא פר יום הכיפורים ועשירית האיפה.