1
היו העושים מרובים בשעת החטא ומועטי' בשעת ידיעה או איפכא הכל הולך אחר המעשה שם פשיטא מרובין ונתמעטו פלוגתא דרבי שמעון ורבנן דפליגי בפרק כהן משיח בחטאו כהן משיח ונשיא עד שלא נתמנו ואחר כך נתמנו הרי אלו כהדיוט דרבנן בתר חטא אזלי דכתיב אם הכהן המשיח יחטא פרט לקודמות דיחטא במשיחות הוא דמביא פר אבל אם כשחטא לא היה כהן משיח אין מביא פר וגבי נשיא נמי כתיב אשר נשיא יחטא כשהוא נשיא ולא כשיחטא והרי הוא הדיוט וכיון דהכא אזלינן בתר מעשה גבי הוראה נמי אזלינן בתר מעשה ואף על גב דנתמעטו בשעת ידיעה שמתו קצתם הוו רוב ואם היו מועטים ונתרבו כגון שמתו מן המרובין שלא חטאו לכ"ע פטורים דכי חטאו בפטור חטאו דמיעוט שעשו בהוראת ב"ד פטורין מפר וחייבין כל אחד בכשבה או שעירה.