1
ב"ד שנסתפק להם אם שגגו בהוראה או לא אינם חייבים באשם תלוי כדכתיב ונודעה החטאת עד שיודע ואחר כך יתחייבו בקרבן בד"א שב"ד חייבין והעושים על פיהם פטורים מן הקרבן כשיהיו בית דין הגדול כדכתיב עדת ישראל ישגו דהיינו בית דין הגדול והאי דכתב הרב ב"ד חייבים היינו שחייבים ב"ד להביא מכל שבט ושבט כדא' לרבי יהודה דשבט איקרי קהל ור"ש הוא דבעי נמי דיביאו ב"ד פר אבל לרבי יהודה לא מיחייבי ב"ד להביא אלא מכל שבט ושבט והאי דאמרינן ב"ד חייבין היינו לאפוקי דאותם שחטאו לא מיחייבי אלא ב"ד מכל שבט כדאמרינן ובעינן שיהיה עמהם ראש ישיבה שיהיו כולם ראויים להוראה ויטעו כולם או רובם ויאמרו מותרים אתם ויעשו כל הקהל או רובו על פיהם שוגגים ויורו לבטל מקצת ולקיים מקצת כדנילף בסמוך: