אין הבלועין בכלים או באבנים ניצולין מליטמא באהל המת וכוש ומלמד ולבנה תנן להו בכלים פ"ט דאין הבלוע בתוכן ניצול מטומאה שבבית וכן מחט וטבעת המובלעין בטפלת התנור כדתנן התם פ"ט אלא א"כ היה התנור מוקף צמיד פתיל דכיון דהתנור מוקף צמיד פתיל ניצול גם הם ניצולים דבטיל אגב טפלה של תנור כדתנן התם. וכן חבית המוקפת צמיד פתיל ומחט וטבעת במגופה מצדה שם במשנה מצדה טמאים מכנגד פיה טהורין נראין בתוכה אבל לא לאוירה טהורין שוקעין בתוכה תחתיהן כקליפת השום טהורים ובתוספתא תניא פ"ז אין החבית מצלת עליהם באהל המת ואם נמצאו למעלה משפתה כנגד תוכה של חבית מצלת עליהם בין שהטיט צף תחתיהן בין שאין הטיט צף תחתיהן והא דאין הטיט צף תחתיהם דטהורין היינו כשנראים באוירה לבד ואין יוצא מקצתן לתוך אוירה אבל יוצא לתוך אוירה אין צמיד פתיל מציל על הכלים מדרבנן אלא א"כ יש תחתיהן כקליפת השום מטיט דאע"פ שהן שקועין כיון שמכוסים טהורים והיינו דתניא בין שהטיט צף תחתיהן דכשהן שקועין לתוך אוירא בעינן טיט צף וכשאין שקועין אלא הם כנגד האויר של הבית לא בעינן טיט צף אבל שקוע לתוך אוירא בלא טיט צף טמאין דאין כלים נוטלין בצמיד פתיל מדרבנן כד'.