שני זיזין זה על גב זה ויש בהן וביניהן פותח טפח היתה הטומאה תחת התחתון תחתיו בלבד טמא ביניהם ביניהם בלבד טמא על גב העליון כנגדו עד הרקיע טמא כדתנן פרק י"ד. היה עודף העליון על פותח טפח טומאה תחת התחתון או ביניהן תחתיהן או ביניהן טמא דכיון שהעליון עודף טפח עירב את הטומא' ואם היה עודף פחות מטפח וטומאה תחת התחתון תחתיהן וביניהן טמא והעודף מערב את הטומאה. היתה הטומאה ביניהן או תחת המותר ביניהן ותחת המותר טמא ותחת התחתון טהור דכיון דאינו עודף פותח טפח אינו מביא את הטומאה לתחת התחתון כרבי יהושע במתניתין. יש בכל אחד מהן פותח טפח ולא ביניהם טומאה תחת התחתון תחתון בלבד טמא כדתנן טומאה תחתיהן התחתון טמא והכי גריס הרב ז"ל בפי' המשנה דהא דתנן אין ביניהן פותח טפח אבין שני הזיזין קאי אבל תחת התחתון איכא פותח טפח והר"ש ז"ל מייתי נמי האי גרסא. היתה ביניהן או על גבן כנגד הטומאה עד לרקיע טמא כיון דאין ביניהן פותח טפח וכל זיז שיש בו טפח מביא את הטומאה תחתיו מן התורה אין בהן פותח טפח בין שיש ביניהן טפח או לא לעולם טומאה בוקעת כדתנן התם וכן ב' יריעות כדתנן נמי התם. כלים או בגדים שהם מונחים זה על גב זה וטומאה רצוצה ביניהן גבוהה מן הארץ טפח מה שלמעלה הוי אהל ונטמא מה שלמטה כדתנן פרק י"א ופרק ט"ו ואם היו טבליות של שיש הוו כקרקע וטומאה בוקעת כדתנן [פט"ו] (פטור).