כמה מקטירין ממנה בכל יום משקל מנה חציו בבקר וחציו בין הערבים דכיון דכוליה קטרת הוי שס"ה מנים כמנין ימות החמה בר משלשה די"ה כדילפינן בדוכתיה הוי מנה לכל יום וכי היכי דכתיב בשל שחר יקטירנה הכי נמי בשל בין הערבים כתיב יקטירנה א"כ חציו יקטיר בשחר וחציו בין הערבים כדאמר'. המזבח שנעקר מקטירין הקטרת במקומו [כדאמר רב ריש פרק קדשי קדשים בזבחים (נט, א) דאע"ג דמזבח שנפגם כל הקדשים שנשחטו שם פסולים כדכתיב וזבחת עליו (שמות כ, כא) כשהוא שלם וכו' כדקאמר רב גופיה ואישתמיט ליה קרא כדקאמר התם, אפ"ה סבר דמזבח שנעקר מקטירין קטרת במקומו דדוקא מין זבח הוא דפסיל משום דבעינן מתן דמים על ד' או על ב' או מתנה אחת ובלבד שיתן כנגד היסוד, אבל גבי קטרת דליכא מתנה בשום קרן לא בעינן אלא מקומו של מזבח]. וקטרת שפקעה מעל גבי המזבח אפילו קרטון שבה אין מחזירין אותה דכתיב אשר תאכל האש את העולה על המזבח עיכולי עולה אתה מחזיר ואי אתה מחזיר עיכולי קטרת דהוי על מזבח הפנימי. בעת הקטר' פורשין כל העם מבין ההיכל ומבין האולם ולמזבח עד שיצא זה שהקטיר וכן בשעה שיכנס בדם חטאות שבפנים פורשין דכתיב וכל אדם לא יהיה באהל מועד בבואו לכפר בקדש יכול אפי' בעזרה לא יהא אדם בשעת הקטר' ת"ל באהל מועד אין לי אלא באהל מועד שבמדבר שילה ובית עולמים מנין ת"ל בקדש אין לי אלא בשעת הקטר' דכת' וכפר בעדו ובעד ביתו ובעד כל קהל ישראל אי זו היא כפרה ששוה לכל הוי אומר זו הקטרת דקטרת דמכפרת דכתיב ויתן את הקטרת ויכפר על העם ועל מה מכפרת על לשון הרע דההוא קרא דקרח על לשון הרע הוה דכתיב אתם המיתם את עם ה' יבא קטרת שהוא דבר שבחשאי דכל אדם לא יהיה באוהל מועד וכו' ויכפר על דבר שבחשאי דסתם לשון הרע בחשאי הוא מתן דמים מנין תלמוד לומר בבאו לכפר אין לי אלא בכניסתו ביציאתו מנין ת"ל עד צאתו.