א
לא היה מטיב כל הנרות בפעם אחת אלא מטיב חמשה נרות ומפסיק בדם התמיד ואח"כ מטיב השתים ר"ל אמר כדי להרגיש את כל העזרה בתחלת עבודה ור' יוחנן אמר דכתיב בבקר בבקר בהטיבו את הנרות חלקהו להטבת נרות לב' בקרים אלו יקדמו לדם התמיד ואלו יאחרו אלמא איכא עבודה בנתים וכל העבודות סדורות על פי המקראות וליכא עבודה המפסיק בה ביניהן אלא דם התמיד כדאמ' וכיון דאתחיל בנרות עביד רובא דהיינו חמש דכיון דכתיב בהטיבו את הנרות יקטירנה אין נרות פחותות משנים ולכך צריך לשייר ב' להדליקם ואח"כ יקטיר כדכתיב בהטיבו את הנרות והדר יקטירנה: