1
נדר עולה מן הכבשים או מן האילים והביא פלגס ה״ז ספק. בעיא בסוף פ״ק דחולין (כ״ג:) וקאמר אליבא דר״י לא תיבעי לך דאמר בריה הוי וכו' כי תבעי לך אליבא דבר פדא דאמר מייתי ומתני וסלקא בתיקו. ובפרק שתי מדות (מנחות צ״א:) אסיקנא לבר פדא בקשיא. ויש לתמוה על רבינו שהי״ל לפסוק שלא יצא ידי נדרו כרבי יוחנן דאמר הכי לא להניח הדבר בספק וכבר פדא דאסיקנא בקשיא. ותירץ הר״י קורקוס ז״ל דכיון דלא אסיקנא בתיובתא הוה אפשר למפסק כוותיה וה״ל ספיקא אי הלכה כר' יוחנן או אי הלכה כבר פדא עכ״ד:
2
וכן הנודר עולת עוף מן התורים או מן בני היונה וכו'. בספ"ק דחולין (דף כ"ב:) בעיא דלא איפשיטא:
3
נדר שחור והביא לבן וכו'. משנה בסוף מנחות (דף ק"ז:).
4
ומ"ש זכר והביא נקבה וכו'. נלמד מק"ו משחור והביא לבן: