(א-ב) מצות עשה לעשות כל מנחה וכו' וכיצד עשיית חביתי כ״ג וכו'. בפרק התכלת (מנחות דף נ':) תנן חביתי כ״ג לא היו באים חצאים אלא מביא עשרון שלם וחוצהו ומקריב מחצה בבקר ומחצה בין הערבים. ובפ' שתי מדות (מנחות דף פ״ז) תנן חצי עשרון מה היה משמש שבו היה מודד חביתי כ״ג מחצה בבקר ומחצה בין הערבים ובגמרא ורמינהי חביתי כ״ג לא היו באים חצאים אלא מביא עשרון שלם וחוצהו אמר רב ששת מאי מודד נמי דקתני מחלק ובפ״ק דמנחות (דף ח') גרסינן חביתין של כ״ג ר' יוחנן אמר אינה קדושה לחצאין ורבי אלעזר אמר מתוך שקריבה לחצאין קדושה לחצאין א״ר אחא מ״ט דר״י אמר קרא מנחת תמיד מחציתה בבקר הבא מנחה ואח״כ חציה ופסק כר״י.
ומ״ש ובולל הסולת. משנה פרק אלו מנחות (מנחות דף ע״ד:) חלות בוללן [דברי רבי] וחכ״א הסולת וידוע דהלכה כחכמים.
ומ"ש וחולטה ברותחין. כך פירשו בת"כ מורבכת:
ולש מכל חצי עשרון שש חלות נמצאו י״ב חלות. בפרק אלו מנחות (מנחות דף ע״ו) תנן חביתי כ״ג שהם באות י״ב וקאמר בגמ' דאתיא חוקה חוקה מלחם הפנים: