1
ומ"ש ואויר מזבח כמזבח. שם בעא ר"ל מר"י ואסיקנא דבעומד האדם בראש המזבח ואוחז האבר בידו פשיטא דאויר מזבח כמזבח דמי כי מיבעיא ליה [דעומד בקרקע העזרה] x ונקיט ליה בקניא כנגד המזבח מאי תיקו. ויש לתמוה על רבינו שסתם דבריו ולא חילק והר"י קורקוס ז"ל דחק עצמו להוכיח שנפשטה הבעיא ממקומות אחרים ולי אין צורך לכך אלא מאחר דלא איפשיטא בעיא מספיקא לא תרד:
2
אימורי קדשים קלים וכו'. כלומר אע״פ שהעלום בפסלות כיון שנזרק הדם אח״כ לא ירדו. בר״פ המזבח מקדש ובספ״ק דמעילה מימרא דעולא ובפ' המזבח מקדש (זבחים דף פ״ג:) בעיא דאיפשיטא ועיין במ״ש רבינו רפ״ב מהל' מעילה. וכתבו התוס' דאימורי קדשים קלים דנקט לרבותא וכ״ש קדשי קדשים: