1
הלוקח אם על הבנים ושחטה הבשר מותר. בפ' כל הבשר (חולין דף קט״ו) אהא דאמרינן כל שתעבתי לך הרי הוא בבל תאכל פריך שילוח הקן ליתסר ומשני לא אמרה תורה שלח לתקלה.
2
ומ"ש ולוקה על שחיטת האם וכו'. פשוט הוא.
3
ומ״ש ואם שלחה אחר שלקחה פטור וכן כל מצות ל״ת שניתקה לעשה וכו'. משנה בסוף חולין (דף קמ״א) הנוטל אם מעל הבנים ר' יהודה אומר לוקה ואינו משלח וחכ״א משלח ואינו לוקה זה הכלל כל מצות לא תעשה שיש בה קום עשה אין חייבים עליה. ובפ' אלו הן הלוקין (מכות דף ט״ו) א״ר יוחנן על לאו שניתק לעשה ביטלו חייב לא ביטלו פטור ר״ל אמר קיימו ולא קיימו ואיכא למידק על דברי רבינו למה כתב אם לא קיימו לוקה דאתי כר״ל, ועיין במה שכתבתי בפ״א מהל' נערה בתולה: