תקרובת ע״ז וכו'. בפ״ק דחולין עלה י״ג ע״ב וכרבנן דר״י בן בתירא וכלישנא בתרא דמוקי סתם מתניתין כוותייהו ואע״ג דבפרק אין מעמידין (עבודה זרה דף ל״ב ע״ב) ובפרק כל הצלמים מוקי סתם מתניתין כר״י בן בתירא הא דחולין דלישנא בתרא עדיפא דהויא כרבים ועוד דטומאת ע״ז דרבנן ונקטינן בה לקולא כדמסקי בפרק ר״ע.
ומ"ש ושיעורה בכזית, כמו שיעור ע"ז עצמה. ובסמוך יתבאר דיין נסך מטמא בכזית:
כל דבר שמקריבין לה וכו'. בפ"ב דע"ז (דף כ"ט ע"ב) שנינו בשר היוצא מבית ע"ז אסור מפני שהוא כזבחי מתים ובפרק העור והרוטב קכ"ט הרי אמרו תקרובת ע"ז של אוכלין טמאה.
ומ"ש ואע"פ שאין תקרובת ע"ז של אוכלין וכו' וכן ע"ז ומשמשיה וכו'. הכל בע"ז פ' רבי ישמעאל (דף נ"ב) דברי רבינו כדברי התוספות שפירשו הא דקאמר כלים לא מבעיא לן דכיון דאית להו טהרה במקוה טומאה נמי בטלה דמיירי בכלים של תקרובת ע"ז: