1
כסות של בגד וכנפיה של עור וכו'. מימרא דרבא פרק התכלת (מנחות מ':) ואע״ג דרב אחאי פליג עליה פסקו הפוסקים כרבא. ופירש״י כנפיה של עור שנחתכו קרניה ותלה בהם עור. וכתב מהרי״ק בשם ה״ר מנוח דטעמא משום דכתיב אשר תכסה בה ואין אדם מתכסה אלא בעיקר הבגד ומ״ה אזלינן בתריה בין לפטור בין לחיוב. ובההיא של עור כתב מהרי״ק דפשיטא דלא מיקרי הכי אא״כ רובו של עור:
2
כסות של שני שותפין חייבת וכו'. בר"פ ראשית הגז (חולין קל"ו) אמרינן ציצית אע"ג דכתב רחמנא כסותך דידך אין דשותפות לא כתב רחמנא על כנפי בגדיהם ואלא כסותך למה לי לכדרב יהודה דאמר טלית שאולה פטורה מן הציצית כל שלשים יום: