1
שתי חבורות שהיו אוכלין וכו'. משנה שם.
2
ומ"ש ואם יש שמש וכו'. שם תנא אם יש שמש ביניהם שמש מצרפן.
3
וכתב רבינו והוא שישמעו וכו' וכן כתבו התו' ונ"ל שלמדו כן מדאמרינן בההיא פירקא (דף נ') אמר רבא כי אכלינן ריפתא בי ריש גלותא מברכין תלת תלת וליברכו עשרה עשרה שמע ר"ג ואיקפד וניפקו בברכתא דר"ג איידי דאוושי כ"ע לא שמעי כלומר שהיו שם מסובין רבים ולא היה קול מברך נשמע בביאור. וכתב רבינו דין זה כשהם שתי חבורות דאז הוא אורחא דמילתא שאין קול המברך נשמע אבל ה"ה לחבורה אחת כל היכא שאין קול המברך נשמע אין מצטרפין ונ"ל שאם קול מברך נשמע בברכת זימון אף כי לא נשמע בברכת המזון מצטרפין.
4
ומ"ש רבינו והוא שישמעו שתיהן כל דברי המברך צ"ל דאברכת זימון קאי דברי המברך דאילו ברכת המזון אם רצה כל אחד לברך לעצמו ש"ד: