משנה: הַמְמֵאֶנֶת בָּאִישׁ וְנִישֵּׂאת לְאַחֵר וְגֵירְשָׁהּ לְאַחֵר וּמֵיאֲנָה בוֹ. לְאַחֵר וְגֵירְשָׁהּ לְאַחֵר וּמֵיאֲנָה בוֹ. כָּל־שֶׁיָּצָאת מִמֶּנּוּ בְגֵט אֲסוּרָה לַחֲזוֹר לוֹ. בְּמֵיאוּן מוּתֶּרֶת לַחֲזוֹר לוֹ. MISHNAH: If [a girl] repudiates a man and marries another who divorces her, another and she repudiates him, another who divorces her, another and she repudiates him, she is forbidden to return to anyone who had divorce her but permitted to return to those she had repudiated.
הלכה: הַמְמֵאֶנֶת כול׳. רִבִּי יוֹחָנָן בְּשֵׁם רִבִּי יַנַּאי. אֵין בָּהּ אֶלָּא מִשּׁוּם זֵיהוֹם כְּהוּנָּה וְאֵין בֵּית דִּין מְזָהֲמִין אוֹתָהּ. HALAKHAH: “If [a girl] repudiates,” etc. Rebbi Joḥanan in the name of Rebbi Yannai: Her only problem would be aspersion on the priesthood, but the court will not tolerate aspersion72Cf. Chapter 10, Halakhah 7, Note 126. Since the marriage was only rabbinic, the prohibition cannot be biblical..