שלח לך אנשים ויתרו את ארץ כנען א"א שיש בחי' ארץ ישראל והיא יראה עלאה וארץ כנען היא יראה תתאה היא יראת העונש יראה חצוניות כי ארץ הוא יראה רצועה לאלקאה והאלקים עשה שיראו מלפניו והאדם צריך להאמין באמונה שלימה שאין בעולם שום ברי' וכן הקליפות וכן האוה"ע שום כח לעשות מאומה בלי כח הקדושה מהש"י שמקבלים משם חיותם וזהו קיומם כי הש"י משגיח בעליונים ובתחתונים ונותן חיות בכולם כמש"כ ואתח מחי' את כולם וע"י אמונה זו יכול לבא ליראה עלאה לירא את השם הנכבד והנורא ולהתדבק בהבוב"ה ובזה יומתקו הדינים מעליו וזהו צדיקים מהפכים את הרע לטוב שע"י שמסתכל בכל הענינים רק בחיות הש"י המקיימם עי"ז נתדבק להטוב כי הש"י הוא מקור הטוב אבל הרשעים שכל עסקיהם רק בגשמיות בהרע עי"ז מהפכים גם הטוב לרע ר"ל וזהו ויתורו את ארץ כנען ר"ל שנסתכלו גם ביראה חיצוניות לחיות הש"י שבו שלו הכח והממשלה לעשות כרצונו והכל בכחו ית' וזהו וראיתם את הארץ מ"ה היא ר"ל שגם בבחי' ארץ שהיא בחי' ירא"ה יסתכל בכח הנשמה בחי' מ"ה שיש בכל דבר כ"ח מ"ה בחי' חכמה וזהו איזה שוטה כו' בחי' מה בחי' נשמה שגם בארציות יראה הכח מהחיות הרוחניות מהנשמה וזהו ענין ארץ ישראל קליפה קדמה לפרי וע"י זאת האמונה שהעיקר המקיימו הוא הטוב עי"ז נתדבק בהש"י ויוכל לבא מזה ליראה עלאה וכן בכל המדות אהבה ויראה ושאר המדות יסתכל רק בחיות הש"י המסתתר בו אך תמיד היראה קודמת כמ"ש זה השער לד' כי א"א לאדם לעמוד תמיד בזו הבחינה ביראה עלאה לכן צריך עכ"פ ליראה תתאה יראת העונש ובהסתכלו מאין בא מקור היראה עי"ז יתדבק בד' ויבא בזה לי"ע אבל המרגלים כשראו חוזקם לא הסתכלו מאין חיותם אך נסתכלו בהגשמיות הרע ולזה אמרו כי חזק הוא ממנו כשפר"שי כ"י אין בעה"ב יכול להוציא את כליו משם ואלו הי' מסתכלים בהרוחניות בחיות הבוי"ת אשר בהם והניצה"ק המקיימם והיו מתדבקים להרוחניות לד' היו נשארים כולם פגרים מתים כי בל"ז הם אין ואפס אולם לא כן עשו והסתכלו רק בהרע שבהם לכן אמרו מה שאמרו והבן כי כן הוא האמת