כולם נכוחים למבין כלומר אם הם רחוקים מעיני שכלך בעבור שלא למדת חכמת הלימודים שהיא כוללת חכמת ההגיון וחכמת השיעור והמספר הם נכוחים אל המבין והוא הנבון שהוא בעל חכמת הלמודים הנקראת בינה ותבונה ואמרי בינה.
וישרים למוצאי דעת כלומ' דברי הם ישרים אצל האנשים המבקשים לדעת ידיעת אמתת הנמצאות. ויש שפירשו בצדק כל אמרי פי אין בהם נפתל ועקש בענין זה שנפתל ועקש הם שני נגדיים קצוות לצדק וצדק הוא הדרך הבינונית הממוצעת בין שני הקצוות שהאחד נפתל והאחר עקש ולפיכך אמר הכתוב ועם עקש תתפתל כלומ' מי ששנה מעשיו עד הקצה האחרון אתה משיב לו גמול בקצה הראשון. המשל בזה כי מי שהוא צר עין אינו נפטר מן העולם עד שיאבד ממונו. ומי שמוציא ממונו בדברים שאינם צריכים יבוא מהרה במדה שצריך לחוס אף על הצריך ור"ל שהחכמה תחייב ללכת בדרך האמצעית בכל המדות ולא לנטות אל הקצוות כי שתיהן רע. ואחרי שהזכיר דברי חכמת הלימודים הזכיר דברי החכמה הנקראת מוסר והיא חכמת הטבע. ואומרת –