בשומו לים חוקו ומים לא יעברו פיו ר"ל בעת שה' ית' סדר את הים על התכונה אשר הוא עליו אשר החול הוא גבולו והמים הנקבצים לתוכו לא יעברו שפת הים שם נמצאתי אני. והענין כי ה' ית' יצוה לבית דינו והם משרתיו ומלאכיו גבורי כח עושי דברו והם יענו את השמים והם יענו את הארץ והכל בהשתלשלות מהסבה הראשונה כי אין אחד מהן פועל מעצמו וסבה ראשונה לדבר מהדברים רק הם משרתיו ועושי רצונו ולפיכך יאמר העולם הרוחני הכולל מלאכיו ושרפיו כי הוא היה הנמצא הראשון ובעת אשר נמצאו שאר הנמצאים הם היו במעמד ובאמצעותן נמצאו ברצון ה' ית'.
בחוקו מוסדי ארץ. ר"ל בחוקו חוג מוסדי ארץ כי הארץ וכל היסודות המקיפים אותה הם על צורת כדור אמנם חייבה החכמה העליונה לצאת הארץ מכדוריתה לתועלת הנבראים. וזה היה ברצון אלהי. אמנם הפילוסופים יאמרו כי המחייב לצאת הארץ מכדוריתה הוא השינוי שישתנו היסודות מזה לזה כי הארץ בעבור קשיותה יקרה לה מה שלא יקרה לשאר היסודות בעת שישוב הדבר אליהם הדבר ההוא ההוא יתערב בכולו ולא יחדש בו בליטה ותוספת ואם יחסר מהן חלק לא יחדש החסרון ההוא בהן עומק ופגימה. אמנם הארץ לקשיותיה יקרה לה שמה שיחסר ממנה וישתנה אל שאר היסודות יחדש בה פגימה ועומק. ואשר ישתנה משאר היסדות אליה יחדש בה תוספת ובליטה. וזאת היא סבה עצמית לפי דבריהן לצאת מכדוריתה.