ואמר אחר זה כי בחלון ביתי בעד אשנבי נשקפתי וגו' כלומר צריך לך זה צורך גדול כי ראיתי רבים מחסירי החכמה שנכשלו כמו שאמר לפנים והנה אשה לקראתו שית זונה ונצורת לב וגו'. או יהיה ביאור לשמרך מאשה זרה כלומ' שמצותי והחכמה והבינה יועילוך לשמרך מן החומר ותאותיו הנמשל לאשת איש זונה שלא תהיה ניסת אחריו כי ראיתי אנשים חסירי שכל שהם נסתים אחריו. וקרא אשה זרה ונכריה הנפש הצומחת והנפש המרגשת שהם זרות ונכריות והם חוץ מעצמות האדם כי האדם לא נתעצם בהם רק נתעצם בחלק השכלי מכחות הנפש ור"ל כי החכמה והבינה יועילוהו שימליך שכלו על תאותו ולא יבכר את בן האהובה על פני בן השנואה הבכור.
כי בחלון משפטו בחללון על דמיון בחצצון תמר ונבלע אחת מאותיות הכפל וגזרתו מדברי רבו' ז"ל חלולים חלולים חללו של עולם והקבוץ ממנו חלונות וכן חלונים.
בעד אשנבי שרשו שנב והאלף נוספת ופי' חלון ואמר כי הוא נשקף בעד החלון ובעד האשנב וראה מה שיזכיר אחר זה. והוא שראה בין הפתאים וראה בתוך הבנים נער חסר לב ר"ל חסר שכל.