1
לא יבוזו לגנב כי יגנוב אמר שאין ראוי שיבוזו לגנב בעת שיגנוב כדי למלאת נפשו הרעבה בלבד כי רעבון נפשו הביאהו אל הגניבה ההיא ולא אמר לא יבוזו לגנב סתם גם לא אמר לא יבוזו לגנב שיגנוב יותר מכדי אכלו רק אמר לא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב כלומר לא יבוזו לו בעת שיגנוב בסבת רעבונו ובתנאי שלא יגנוב רק שיעור שימלא תאותו לעמוד כנגד רעבונו. אמנם בעת שיגנוב ולא יכריחהו רעב אל זה או אף אם יגנוב בעת רעבונו יותר מכדי רעבונו גנאי הוא לו ולפי' שם שני תנאים שלא יגנוב רק בעת ירעב וכדי שבעתו. ואין כונת המאמר שהמעשה הזה אינו לכלימה רק שלא יבזוהו האנשים. או יאמר שאין כלימת בעל המעשה הזה ככלימת נואף אשה שיזכיר אחר זה.