1
כי בעד אשה זונה עד ככר לחם ר"ל כי בסבת אשה זונה יעני האדם עד שיחזור על הפתחים וישאל הלחם.
2
ואשת איש נפש יקרה תצוד ר"ל כי הניאוף שיהיה עם אשת איש יצוד נפש יקרה כלומ' יהיה סבת הכרת הנפש המשכלת מעולמה.
3
ועל דרך נסתר יאמר כי מצות השכל שהוא נר והתורה שהיא אור יועילוך להצילך מן החומר ותאוותיו ומתענוגי הנפש המתאוה אשר לא נתעצמת בה רק היא נכריה מעצמותך. ואמר כי בעד אשה זונה עד ככר לחם כלומ' אם תתפתה אל הנפש המתאווה תגיע אל העניות הגמור אשר אין עוני למעלה ממנו והוא חסרון השכל. ואמרו אשת איש נפש יקרה תצוד ר"ל החומר אשר הוא נמשל לאשת איש לפי שלא ימצא לעולם בלא צורה הוא יצוד נפש יקרה כלומ' הוא הוא סבת מרי האדם ואבוד הנפש המשכלת היקרה והכרתה מעולמה.