א
והזכיר אחרי כן הדבר הרביעי הנתעב בעיני ה' ית' והוא אמ' לב חורש מחשבות און. ואמר כי בעת שהלב שהוא מקור השכל ומבוע הכחות אשר המכוון ממנו הוא שיפעל פעולות אנושיות רחוקים מן הבהמות ויפעול פעולות בהמיות זהו דבר שהוא נתעב בעיניו ית' לפי שהוא מכוון בפעלותיו הפך מה שכוון בהם ה' ית'.
ב
והזכיר אחרי כן הדבר החמשי הנתעב בעיניו ית' והוא אמרו רגלים ממהרות לרוץ לרעה והוא האיש אשר רגליו ממהרות לרוץ לעשות רעה ובעבור היות רגל שם משותף ויאמר על הסבה כמו ויברך ה' אותך לרגלי שענינו בסבתי נוכל לומר שקרא הסבות המביאות לכל רע ולכל מרי רגלים ממהרות לרוץ לרעה ואמר כי האיש המסבב סבות להביא רע ונזק לנפשו ולזולתו הוא נתעב בעיניו ית'.