1
והוסיף על זה ואמר אל תט ימין ושמאל כלומר לך באמצע ואל תהיה נוטה לאחת משתי הקצוות אשר האחת בכף הימנית והאחרת בכף השמאלית מפני ששתיהם רע וזה רצה באמרו הסר רגלך מרע כלומר אם לא תטה לאחת מן הקצוות תהיה סר מדרך רע.
2
או רמז באמרו הסר רגלך מרע אל החלק האחר מענין רפואת חליי הנפש ותקון המדות כלומר אע"פ שצויתי עליך ללכת במדה חאמצעית אינו רק במדות ששתי הקצוות שוות בהם ברוע. אך המדה שהקצה האחד בה הוא יותר רע מן האחר התרחק מן הרע ונטה אל שכנגדו ואל תעמוד אז באמצע מפחד שלא ימעד אשורך פעם ותטה אל הקצה הרע ההוא על כן התרחק ממנו לצד הקצה האחר ותשמר מרע.
3
ויש שפרשו עיניך לנוכח יביטו שישמש מחשבתו במה שעתיד והוא שקרא נוכח ולא יטריד מחשבתו במה שעבר כי מה שעבר לא תועיל בו המחשבה. או רמז באמרו עיניך לנוכח יביטו אל העיון האמתי.