בלכתך לא יצר צעדיך ואם תרוץ לא תכשל כלומ' אם תתנהג בדרישת החכמות על פי הדרך אשר הדרכתיך בכוונך לדרוך דרך ההצלחה האמתית תמצא דרך סלולה. ואם תרוץ ברחובות השכל לא תכשל כי אחרי שתלמוד החכמות על הסדר ותקדים להם יראת ה' תהיה נצול מן ההריסה ולא תאמין דיעות בטלות. ובפרשה הזאת יזכיר מה שכרו של אותו שנתעסק בחכמה על הדרך שאמר ומה תקותו ומהות ההשגה ותכליתה לפי שהזכיר בפרשה שלפני זה מה מוטל על האדם לעשות ואז תעלה בידו זאת החכמה הגדולה המעולה והיה הסדר בפרשיות העוברות כן שהוא פתח ספרו בהגדת השלש חכמות והזכיר סדורם בעצמם וסדורם בלמידתם והזכיר בפרשה הראשונה כללות חכמת המוסר ובשנית האלהית ובשלישית הלמודית וברביעית הזכיר על חכמת מינות וע"ז וצוה לעסוק בתורה ואחרי כן צוה ללמד מי שראוי ואחר כך הודיע כיצד הדרך לקנות זאת החכמה כפי היכולת. ועתה יתחיל לספר מה תכלית זאת החכמה וזאת ההשגה. ואמר וירבו לך שנות חיים ולא הספיק לומר לו שנות אלא הוסף לו חיים לפי שיש שנות שאינם של חיים והם חיי העולם הזה. אבל חיי העולם הבא הם הנקראים חיים באמת לפי שהם חיים שאין עמהם מות כלל אלא הנפש קיימת ונהנית מזיו שכינה.