שמעו בנים. אחרי שהזכיר ענין החכמה האלהית באמרו ה' בחכמה יסד ארץ הזכיר ענין החכמה הטבעית שקראה מוסר ואמר שמעו בנים מוסר אב. ובפרשה ראשונה מהספר הזה הזכיר שמע בני מוסר אביך ואל תטוש תורת אמך ופירשנו שם שענינו שבתחלת דרישת החכמה צריך לרמוז הצורה על נושא מפני שלא יגיע שכל האדם בתחלת למודו להפשיט בשכלו הצורות מן החומרים ולפיכך אמר שם כי לוית חן הם לראשך כלומ' דרישת הצורה על נושא הוא חיבור של חן בראשית למודך. אמנם אחר שיכנס באלהיות ועבר הטבעיות יש בשכלו די להפשיט הצורה מן החומר ולהעמדה בשכלו בלתי נושא וזה רצה באמרו שמעו בנים מוסר אב כלומ' השתדלו להשכיל הצורה מופשטת מכל נושא. ואפשר שקרא השכל אב לפי שהוא המכוון שינהיג כחות הגוף כמו שהאב הוא מיוחד בהנהגת הבנים והבית. וכאלו אמר שמעו בנים מוסר השכל המצווה במצות ה' ית' ואמר והקשיבו לדעת בינה כלומ' השתדלו לקנות מהחכמות הלימודיות הנקראות אמרי בינה מה שיספיק לכם לצורך החכמות הטבעיות והאלהיות.