אחר שהזכיר ענין האשה שהיא אשת חיל וספר כל התארים אשר צריכה שתתואר בהם והמהלל שיהללוה בניה ובעלה אמר מחבר הספר הזה תנו לה מפרי ידיה וכאלו אמר לבעלה ולבניה אחרי שהיא השתדלה זה ההשתדלות הגדול ואספה מנועם המדות מה שאספה וקבצה מן ההון מה שקבצה תנו גם עתה לה מפרי ידיה כלומר תגמלו לה חסד כפי מה שיחייב טוב שכלה ונועם מדותיה.
או יאמר עשו אתה חסד וכבוד כי הכל הוא מה שקנתה בעמל ידיה או יאמר אינה צריכה מעתה שתתהלל היא או שיהללוה האנשים רק מעשיה הטובים הם המה שיהללוה ויורו על היותה מהוללת.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הנפש המשכלת אשר הגיעה אל ההצלחה האמיתית ודבקה באלהיה ונפרדה מן העולם הזה והיא בעולם הנשמות עם נפשות הצדיקים יאמרו בני העולם בעדה או נפשות הצדיקים או המלאכים או שיצוה השם ית' תנו לה מפרי ידיה כלומר תנו לנפש הזאת אשר טרחה כל כך בעולם הזה והשתדלה לעלות בסולם החכמה אשר הגיעה אל מבקושה מפרי ידיה כלומר גמול פעולותיה ומעשיה הטובים ותתענג מן הטוב הצפון ליראי ה' ולחושבי שמו.
ויהללוה בשערים מעשיה כלומר יהללוה בכל המקומות בעבור מעשיה הטובים. או יאמר ויהללוה בשערים מעשיה כלומר איננה צריכה שתתהלל או שיהללוה אחרים כי מעשיה הם שיהללוה.