אחר שהזכיר בפסוק שלפניו קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה הזכיר המהלל שיאמר בניה ובעלה ממנה ואמר כי המהלל שיאמרו ממנה הוא רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה כלומר רבות בנות הן שקנו מן ההון בחריצותן ענין רב ואת עלית במעלה על כלן.
או יאמר רבות הן הנשים שכל אחת מהן היתה אשת חיל והענין שקבצו מנועם המדות והזריזות אשר בעבורם נקראו אשת חיל אך את לבדך עלית במעלה על כולנה.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הכחות השכליות אשר באדם כשיבאו לאשר הנפש המהוללת אשר הגיעה אל ההצלחה האמיתית ודבקה באלהיה יאמרו לה לזה המהלל רבות בנות עשו חיל כלומר רבות הן הנפשות שכוונו והשתדלו להגיע אל ההצלחה האמיתית והיישירו שכלם להוציאו מן הכח האנושי אל הפועל האלהי ולא עלה בידם אעפ"י שעלו במדרגת סולם החכמה ענין גדול אך את שהגעת אל ההצלחה האמיתית עלית במעלות החכמה יותר מכולם וזה כי החכמה היא סולם יעלה בו המשכיל אל האלהים וכפי המדרגות מן הסולם שיעלה האדם כן יקרב אל האלהים ומי שזכה לעלות על ראש הסולם ימצא מלאכי האלהים העולים ויורדים בו וימצא בראש הסולם ה' ית' שנצב עליו ולפיכך אמר על זאת ואת עלית על כולנה כלומר ואת הגעת אל התכלית המכוון ממך.