אמר כי האשה שהיא אשת חיל לא יקרה לה מה שיקרה לנשים הפחותות שלרוע מדותיהם אפילו בניה ובעלה אשר הם עצם מעצמיה ובשר מבשרה לא יוכלו להתאפק שלא יספרו בגנותה רק זאת שהיא אשת חיל בניה הם מאשרים אותה כלומר שיודו שהיא מאושרת שבנשים ובעלה גם כן מהלל אותה לנועם מדותיה.
או יאמר שבניה והם יוצאי חלציה יהיו טובים דומים לה ולא יהיה אחד מהם שיבייש פני אמו בפעולותיו ואמרו ויאשרוה כלומר כשיגדלו בניה לנועם מדותיהם וטוב שכלם יורו על היות אמם המאושרת לפי שהבן הוא נוצר מדם האם וכשיהיה הבן טוב יורה על האם שהיא ממזג טוב וכשיהיה הבן רע יורה כי מזג אמו רע על הרוב.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הנפש המשתדלת להגיע אל ההצלחה האמיתית בניה והם הכחות השכליות הם מאשרים אותה כלומר פועלים הפעלים הרצויים אשר בעבורם תהיה מאושרת בין הנפשות גם אפשר שקרא בניה תלמידיה והם הנפשות אשר עשתה ולמדה אותם דרך ההצלחה ואמר כי הם מאשרים אותה.
או יאמר כי בניה והם אשר למדו דרך ההצלחה ממנה הם העושים אותה מאושרת והמכפילים שכרה כי בעשותם הטוב יכפל שכרה.
ואמרו ובעלה ויהללה ר"ל שהכח השכלי אשר הוא בעלה הוא מהלל אותה ויודע שבעבור זריזותה ונועם מדותיה הגיע להיות נמשח בשמן משחת קדש או יהיה בעלה האדם שהוא בעל הנפש הזאת היוצאת לפעל שהוא מהלל אותה ומספר בשבחה ואומר לה רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה כמו שיאמר אחר זה.