אמר כי האשה שהיא אשת חיל לבושה הוא עוז והדר וידוע כי העוז וההדר אינם מלבושים שילובשו. אמנם המכוון ממנו הוא שהאשה שהיא אשת חיל היא נאזרת בגבורה מרוב חכמתה לא שתהיה רכת הלבב כטבע הנשים אמנם היא מתחזקת ומתגברת בכל עוז במה שיש לה וגם יהיו מעשיה הדורים ונאים רחוקים מן הגנות והוא אמרו על צד הרחבת הלשון ומתאר אותה בעבור גבורתה ובעבור יופי מעשיה שהלבוש שלה הוא לבוש עוז והדר. ויהיה ביאור לבושה הלבוש שלה מן יביאו לבוש מלכות או יהיה לבושה פעולה לדמיון שרופה באש כסוחה כלומ' היא לבושה לבוש של הוד והדר ואם יהיה לבושה מענין בושת וכלמה יאמר כי האשה שהיא אשת חיל היא חושבת העוז והיא הגבורה וההדר והוא היופי לבושה כי אינה חושבת להתגבר על זולתה ולא להתפאר על יופיה רק תתפאר בכשרון מעשיה ונועם מדותיה.
ואמרו ותשחק ליום אחרון ר"ל כי היא תשחק ותלעג אל מה שיבא מהזמן כי היא לא תירא מרעב כי יהיה בארץ או פן יחולו עליה מקרים מזיקים כי יש לה מן ההון מה שיספיק לה לעת רעה כשתפול פתאום וגם תשחק לימי הזקנה לא תפחד פן יבא לידי חסרון לעת זקנתה. וגם תשחק ליום המיתה שהוא יום האחרון מימי חייה. והענין שלא תירא מהמות מפני שהיא תקווה בו השכר הטוב ולא תירא משום עונש ויהיה ביאור תשחק תלעג. או יאמר כי היא תשחק ותשמח בעת מותה מפני שתקוה לקיצור פרי מעשיה.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הנפש המשתדלת להגיע אל ההצלחה יהיו מדותיה הנרמזים במלבושיה מדות עוז והדר כלומ' מדות רמות ונשאות באות מנפש חשובה וטהורה לא מדות שפלות המורות על נפש שפילה וחסירה וגם תהיינה מדות של הדר כלומר מדות ניאותות והדורות ואמרו ותשחק ליום אחרון ר"ל כי הנפש שתהיה על זה התואר היא תבוז ותלעג אל יום המיתה כי לא תירא מהעונש או יאמר שהיא תתענג ותשמח בבא קצה והוא יום המות מפני שהיא תלך לאור באור החיים.