אמר כי האשה הראויה שתקרא בשם אשת חיל היא לא תירא לביתה פן ירד בה השלג כי כל ביתה לבוש שנים כלומר מצופה מבפנים ומאחור בבגדים מן התולעת השני עד שהשלג לא יוכל לעברו.
או יאמר כי זאת האשה שהיא אשת חיל היא לא תירא בזמן השלג והקור בעבור בני ביתה פן יוזקו בסבת הקור כי כל ביתה הם לבושי תולעת שני כלומר כולם מלובשים מלבושים להגן כנגד חוזק הקור ולפיכך לא תירא היא בעבור בני ביתה מן השלג בראותה בני ביתה מלובשים בגדים ראויים אל הקור ובעבור שהשני הוא מראה אדום יכול להיות שהנרמז ממנו הוא האש ולפיכך אמר כי היא לא תירא לביתה משלג בעבור שיש לה האש בכל פנות ביתה לחמם הבית ולהגן בעד הקור.
או תהיה התי"ו במלת תירא לנוכח לזכר ואמר אם תרצה אתה בן אדם להכנס בביתה בזמן הקור לא תירא מן הקור כי תמצא כל ביתה מאחז בבגדים או תמצא בביתה אש הנרמז במלת שנים.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הנפש המשתדלת להגיע אל ההצלחה האמתית היא לא תירא מקורות הזמן וממה שיתנו העתים והמחברות העליונות ומן הצרות והגזרות היורדות כאשר ירד הגשם והשלג מן השמים כי כל ביתה לבוש שנים מפני שהכינה מן המעשים הטובים להגן בעד הגזירות היורדות מן השמים והענין ששמה עמלה בדברים שהם למעלה מן השמש ולפיכך היא למעלה מן הזמן. ואמרו כי כל ביתה לבוש שנים ר"ל כי היא הכינה השני שיעמוד במקום השלג והנרמז ממנו הוא שהיא הכינה מן המעשים הטובים מה שיצילו אותה מצרות הזמן.