אמר כי האשה שהיא אשת חיל בעבור שטעמה כי טוב סחרה לא יכבה בלילה נרה כלומר מן היום שנסתה כי טוב סחרה כמו טעמו וראו כי טוב ה' שהמסחר שהיא משתדלת בו הוא טוב ושפעולותיה מביאות אל טוב היא משתדלת ביום ובלילה ואינה מכבה הנר בלילות כדי שתוכל לעשות מלאכה גם בלילה.
ועל דרך נסתרו יאמר כי הנפש המשתדלת להגיע אל ההצלחה בעבור שהתבאר אליה כי פעולתה זאת והוא השתדלותה לצאת מן הכח אל הפועל ולהדבק בבוראה הוא הטוב האמיתי בעבורה אשר אין טוב למעלה ממנו היא משתדלת בזה בכל כחה והוא אמרו לא יכבה בלילה נרה והזכיר הלילה בעבור שהוא עת המיוחד להתבודד הנפש ולדבקה באלהיה מפני שהיא אז פנויה מטרדות העולם.
או יהיה אמרו לא יכבה בלילה נרה כלומר נרה שהוא נר אלהים נשמת אדם אשר בו יחפש האדם כל בטני הסודות לא יכבה רק יעמוד בהיר ומזהיר פועל פעולתו בכל עוז לחפש בטני התורה ולגלות כל סתום כפי כחה והזכיר הלילה והוא העת הראוי לבקשת החכמה.
או יהיה אמרו לא יכבה בלילה נרה כלומר בעבור שהתבאר לה כי פעולתה רצויה והדבר שהיא סוחרת ומבקשת הוא הדבר הטוב היא משתדלת בזה ואינה רוצה שהנר שלה והוא נר ה' נשמת אדם יכבה בעת המות רק רוצה שיזהיר כזוהר הרקיע וככוכבים לעולם ועד.