אחר שהזכיר כי המצא אשה שהיא אשת חיל הוא דבר רחוק הוצרך להזכיר תאריה ואמר כי אחד מתאריה הוא שיבטח בה לב בעלה כלומר שבעלה יעמוד בלב בטוח ממנה ולא יירא פן תזנה תחתיו או תביאהו לידי נזק ובשת בדבר מענייני העולם ושבעלה יסמוך עליה בהנהגת הבית והשענו עליה ושומו בה בטחונו לא יהיה בטחון כוזב שהיא תזיקהו בסתר ותגנוב ממונו רק הוא בטחון אמתי שלא יחסר שלל עמה כי היא לא תפזר ממונו בעבור שומו בטחונו בה.
או יאמר ושלל לא יחסר כי בטוב פעולותיה תמציא מבלעדי בעלה כל הצריך לבעלה עד שבעלה לא יחסר דבר מכל הצריך לו. ועל דרך נסתר יאמר כי הנפש המשתדלת להגיע אל ההצלחה האמתית בעלה והוא הכח השכלי שהוא המכוון שיהיה בעל ואדון יבטח לבו בה והענין שהוא יעמוד לבטח מכחות נפשו שלא יפעלו דבר רק מה שיביא אל ההצלחה ולא יחסרו שלל כלומר לא יחסרו דבר מקניני החכמה הצריך להם להשלמת הנפש.
או יהיה אמרו ושלל מענין שלילה וזה שהענינים הגשמיים נוכל לתאר אותם על צד החיוב אמנם הדעות הנבדלות מחומר לא נגיע אל ידיעתם רק דרך שלילה וכפי רוב מה שישלול השכל מן התארים הראויים שישוללו מן הדעות הנבדלות מחומר כן יתקרב לידיעת אמתת הדבר ההוא ויהיה לפי זה הפירוש ושלל לא יחסר כלומר שלא תעלם ממנו שום שלילה מן השלילות הראויות שישוללו מן השכלים הנפרדים ותהיה מפני זה הנפש שהיא על זה התואר קרובה להשגת אמתת הנבדלים.