אמר אינו ראוי שאם יחטא עבד אל אדוניו שתגיד אתה חטאו אל אדוניו פן יקללך העבד בעבור שתסבב היזקו ותאשם כלו' שיחול עליך היזק הקללה ההיא כי הקללה תעשה רושם. או יהיה ואשמת סבה שנית כלו' אל תלשן העבד במה שיחטא אל אדוניו פן יקללך מצורף אל זה שתהיה אשם בקנותך לנפשך מדות הרכילות והאכזריות.
ואפשר שקרא עבד יצר התאוה בעבור היות המכוון ממנו שיהיה עבד אל הכח השכלי וקרא הכח השכלי אדוניו ואמר אם תראה לפעמים כח התאוה יוצא מגדר החכמה לפי התאוה במה שלא יחטא אל ה' ית' העלם עיניך ממנו לפרקים בשגם הוא בשר ולא יצא מעפר און ומאדמה לא יצמח עמל וזה רצה באמרו אל תלשן עבד אל אדוניו כלו' לא תחשוב שתוכל להכניעו עד שיהיו כל תנועותיו על דרך השכל. פן יקללך כלומר פן המעשה הזה אשר תעשה בשומך בסד רגליו ותשמור כל ארחותיו ועל שרשי רגליו תתחקה יביאהו לקלל אותך ואשמת כלומ' יביאהו לקוץ בשכל מתוך העבודה הקשה ויפעול ביד רמה פעלים יהיו בזיונך וחרפתך וגם יביאוך לאשמה.