חסד ואמת אל יעזבוך ר"ל תורתי ומצותי אם תשמרם יוסיפו לך אורך ימים ושנות חיים ושלום מחובר אל זה שחסד האל ית' שמו שהוא מעולם ועד עולם. על יריאיו ואמתו ית' אל יעזבוך רק תהיה השגחת האל עליך ולכן קשרם ר"ל תורתי ומצותי על (לבך תמיד) [גרגרותיך] וכתבם על לוח לבך. ואם את הדבר הזה תעשה תמצא חן ושכל טוב בעיני אלהים ואדם ופי' ומצא תמצא ובא על דרך עלה ומות שענינו עלה ותמות בהר וכהם רבים.
ומלת חסד רוצה בה ההפלגה באיזה דבר שמפליגים בו ושמשו בו בהפלגת גמילות הטוב יותר וידוע שגמילות הטוב כולל שני עניינים. האחד מהם לגמול טוב לכל מי שאין לו חוק עליך כלל. והשני להיטיב למי שראוי לטובה יותר ממה שראוי. והרגילו ספרי הנבואות לקרוא גמילות חסדים לגמול טוב למי שאין לו חוק עליך כלל. ומפני זה כל טובה שהגיע לו מאתו ית' תקרא חסד. אמר חסדי ה' אזכיר ובעבור זה המציאות כולו ר"ל המצאת ה' ית' אותו הוא חסד אמר אמרתי אמרתי עולם חסד יבנה ענינו בנין העולם חסד הוא. ואמר ית' בספור מדותיו ורב חסד.
ופירוש אמת ר"ל שהוא אמיתי וקיים ונאמן במה שיבטא ויאמר.
ואפשר שאמרו חסד ואמת אל יעזבוך הוא התחלת התורה והמצוה שייעד להורותו ולצוותו ואמר בני תורתי אל תשכח ומצותי יצור לבך כי הם לתועלתך ויוסיפו לך אורך ימים ושנות חיים ושלום ומה הם התורה והמצוה שאני מורה אותך ומצוה עליהם שאלו שתי המדות והם חסד ואמת לא יפרדו ממך לעולם והזכיר שתי המדות האלה והם מן המדות המיוחסות לאל ית' שמו ואמ' שיתנהג במדת החסד ויעשה חסד לנפשו ולזולתו לפנים ממדת הצדק והיושר. ובאמרו אמת ר"ל שיהיה אמיתי בדבריו ושידבק באמת בכל דרכיו והאמת הוא הפך השקר אשר שנא יי' והוא תועבת נפשו כי ה' ית' הוא האמת הגמור ואין לאחר אמת כאמתו ומי שידבק במדת האמת דבק בבוראו ית'. והאמת כולל גם כן שיסור מכל דרך כזב ומאמונות כוזבות. ואמרו קשרם על גרגרותיך כתבם על לוח לבך שב אל החסד והאמת הנזכרים ואם את הדבר הזה תעשה תמצא חן ושכל טוב בעיני ה' ואדם.